duminică, 6 martie 2011

In medicina alopata exista un principiu de baza si anume: prima data sa nu faci rau. Mai toti sustin ca tin seama de el si in realitate il terfelesc zi de zi. Daca acceptam ca boala apare atunci cand se incalca principiile si legile ortoesentiale, vom intelege ca inainte de a fi preocupati de sanatatea bolnavului trebuie sa-l indrumam pe acesta spre comportamentul ortoesential. Probabil ca este singura cale prin care se vor evita recidivarile si eradica bolile cronice, in special pe cele cu final anuntat, inclusiv batranetea.. Atunci cand se trece peste acest pas in cel mai fericit caz se obtine o sanatate aparenta care in mod sigur a fost realizata prin accentuarea deficientei imunitare a bolnavului concretizata fie prin hiperreactia alergica, fie prin hiporeactia din infestarile patogene cronice. Poate ca cea mai buna descriere a unei astfel de situatii este ca s-a vindecat boala si s-a imbolnavit pacientul. De fapt, mult trambitata medicina pe dovezi, doar astfel de rezultate obtine prin utilizarea unui pat al lui Procust care decide prezenta sau absenta unei suferinte sau afectiuni cu binoclul atintit pe boala si nu pe bolnav. Poate ca eroarea fundamentala a unei astfel de abordari provine din incapacitatea de a intelege ca in natura conteaza in primul rand proportia si echilibrul pe urma marimea si cantitatea. Este clar ca cei care se ocupa de educatia medicala fie nu au auzit de fractali, fie li se pare ca sunt o elucubratie mistica nedemna de intelectul lor savant. Poate ca macar constructalii sa-i aduca in discutie, chiar daca teoria lor porneste de la o eroare fundamentala similara cu a termodinamicii si anume de la stabilirea unui caz ideal de sistem inchis si la un moment dat sustine ca avionul nu se regaseste fractal in natura uitand ca si aerul este un fluid si exista vietuitoare acvatice.. Este evident ca in urgentele medico-chirurgigale cu afectarea functiilor vitale nu incepi tratamentul bolnavului cu propuneri si sugestii de conduita, dar asta nu inseamna ca actiunile salvatorului sa nu tina cont de principiile si legile ortoesentiale. Oare impotenta functionala a celui bolnav nu este o modalitate de evitare a unor consecinte nefaste a continuarii actiunilor determinate de convingerile si deprinderile sale ? Sunt cunoscute nenumaratele situatii cand o indigestie sau o viroza au fost impedimentul care a generat absenta de la imbarcarea intr-un avion care a cazut, o luxatie sau o colica au dus la absenta dintr-un birou situat intr-o cladire care a explodat sau s-a prabusit. Oare de cate ori o migrena sau niste crampe au evitat luarea unor decizii administrative sau politice care ar fi condus la suferinte si privatiuni comunitati si chiar natiuni intregi? In aceste conditii poate ar fi bine sa meditam adanc la semnificatia reala si concretizarea efectiva a clasicului dicton: ”Primum non nocere”. In cazul in care actul terapeutic este integrat ortoesential vom reusi sa gasim firul natural si in consecinta sanatos al vietii. Astfel putem trece de la incalcita medicina pe dovezi care cronicizeaza si diversifica costisitor si istovitor suferintele si afectiunile la ortomedicina pe rezultate care simplifica si eficientizeaza tratamentele si medicatia. Chiar daca urgentele presupun o interventie alopata rapida, asta nu inseamna sa renunti la conduita si actiunea ortoesentiala , mai mult sunt necesare convingeri si deprinderi temeinice ale salvatorului astfel incat actul medical clasic sa fie potentat si corectat de atitudinea si comportamentul ortoesentiale. Prin corectia ortoesentiala cel putin se diminueaza efectele adverse si secundare individuale si colective ale oricarui tratament din medicina alopata, la fel cum daca nu circuli pe contrasens nu lovesti nici masina ta , nici pe a celorlalti. Cu toate ca la o trecere in revista sumara a acestor randuri ele dau impresia unei negari a medicinii alopate, nu este deloc asa. In primul rand ele n-ar exista fara experienta si studiul alopat, in al doilea rand prin intelegerea si utilizarea principiilor ortoesentiale in mod cert medicina alopata ar inregistra progrese semnificative atat prin eficacitate in tratament, cat si prin reducerea considerabila a costurilor. S-ar intelege, printre altele, de ce modul de utilizare actual al celulelor stem este un esec, care este rolul telocitelor si se va gasi cheia care descifreaza gena nemuririi astfel incat sa poata fi activata. Asa vom descatusa concret orizontul temporo-spatial individual al vietii si evolutiei astfel incat fiecare vom putea face un pas imens pe calea accesarii si utilizarii potentialului divin cu care am fost inzestrati.
Dezvoltarea pe directia cuantica si informationala, entropica si nonlineara a medicinii alopate va conduce mai devreme sau mai tarziu la acceptarea si respectarea principiilor si legilor ortoesentiale in practica medicala.
Acesta va fi momentul in care alopatia va integra si valorifica tehnicile si terapiile complementare si alternative in ceea ce se poate numi ortomedicina.
Probabil ca aceasta va fi initiatorul si catalizatorul organizarii si structurarii sociale dupa principiile si legile ortoesentiale.
Aceasta forma de oranduire sociala o putem numi ortocratie. Aceasta societate va avea ca punct de reper si coordonare doar corectitudinea si cinstea individuala si colectiva cu care vor fi respectate si aplicate in situatii si evenimente, relatii si raporturi sociale principiile si legile ortoesentiale. Este momentul ca savantii si filozofii contemporani sa inteleaga ca este o ratacire bezmetica de intelect schiop si debil sa iti epuizezi resursele mentale in nascocirea de reguli si principii de convietuire umana atata timp cat nu le-au identificat si aplicat pe cele ale naturii si universului. Doar atunci analistii cu titluri academice ai elenismului si latinitatii vor gasi raspunsul la dilema fundamentala a derapajului in misticism si ocult a democratiei si culturii antichitatii, in a carei descifrare isi epuizeaza neuronii. Este un merit al celor cu astfel de preocupari motivatia afirmatiilor de genul istoria se repeta, dar enuntul corect este: istoria se repeta fractal. La orice observare de bun simt vom constata ca ciclicitatea naturii si universului este fractala, adica dupa chip si asemanare, dar niciodata la fel. Aici trebuie sa intervina matematicienii si sa constate ca aceasta succesiune poate fi descrisa prin operatii matematice insiruite de un numar irational. Urmatorul pas va fi distinctia clara dintre numerele irationale provenite din raporturi si proportii si cele generate de radicali si logaritmi. Astfel vom putea de exemplu sa explicam concret cu creionul pe hartie si nu prin scenarii ipotetice si apocaliptice, disparitia unor specii sau astre. In acest context devine clar ca poarta care deschide calea spre ortocratie este comuna naturala. Asta nu inseamna intoarcerea la scorbura si pestera, la dalta si ciomag. Este o aberatie sa consideri ca nu fac parte din natura si univers: autostrazile, procesoarele, utilajele, instrumentele, constructiile, vehiculele, s.a.m.d., indiferent daca e vorba de un microscop sau un reactor, un cutit sau o perie de dinti, un tricou sau un calorifer. Comuna naturala este forma initiala de organizare sociala in care individual si colectiv se respecta si se aplica legile firesti ale speciei si naturale ale universului in toate situatiile si evenimentele, relatiile si raporturile indiferent de elementele implicate.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu