miercuri, 4 august 2010

...continuare...In cele doua descrieri putem inlocui perechea cunoscut-necunoscut cu vechi si nou, cu trecut si viitor. Fericirea si sanatatea sunt strans legate si dependente de credinta si cunoastere. Credinta ne confera increderea si certitudinea cu care exploram necunoscutul imbogatind cunoasterea. Cunoasterea ne ofera siguranta si stabilitatea pe care ne construim credinta. Un om cu cat este mai credincios este mai fericit si cu cat este mai cunoscator, mai sanatos. Cu cat esti mai evlavios respecti si aplici niste principii si legi acceptandu-le si traiesti si existi cinstit, si cu cat esti mai intelept te pozitionezi si actionezi conform legilor si principiilor intelegandu-le si traiesti si existi corect. Din pacate in vremurile noastre intelepciunea nu se mai prea intalneste cu educatia si inteligenta. Orice studiu s-ar face se va constata ca pe acelasi palier educational coeficientul de inteligenta este mai mare la infractori, si la aceiasi indicatori ai coeficientului de inteligenta vom observa ca patologia creste si se inmulteste cu cat este mai ridicat nivelul educational. Aceasta situatie este generata de erorile si perversiunile caracteristice democratiei care asa cum am mai aratat este o forma de organizare umana contra naturii si firii care disemineaza incultura si morbiditatea ratacind credinta in misticism si cunoasterea in paranormal. Suntem in situatia in care daca analizam si comparam profilurile psihocomportamentale ale decidentilor din orice domeniu de activitate si preocupare umana in oricare din statele democratice vom constata ca sunt aproape identice cu ale infractorilor. Pentru a va convinge, este suficient sa numarati persoanele cunoscute care s-au angajat la stat pentru ca sunt capabile si sunt multumite de salariu sau pentru ca este un loc caldut in care isi ascund incompetenta si au parte de veniturile colaterale. Insistand pe aceasta cale ratacita de la principiile si legile ortoesentiale este evident ca provocam si declansam cataclismele geoclimatice si socioeconomice prin care divinitatea le aplica. Singurii supravietuitori vor fi cei corecti si cinstiti. Indicatorul gradului de corectitudine si cinste care ne este comun si la indemana este sanatatea. Orice deteriorare a acesteia este un semn de abatere de la reperele ortoesentiale. Asa cum este evident procesul permanent de trecere si curgere a necunoscutului in cunoscut, al noului in vechi, al ineditului in banal, al viitorului in trecut, este clar ca sanatatea si fericirea n-au numic comun cu conservarea si protectia, reparatia si restauratia. Viata si evolutia, creatia si formarea presupune prospetime si vigoare capabile de vitalitate si fecunditate, virilitate si fertilitate intretinute si sustinute cu demnitate si devotament. Doar asa putem vorbi de frumusete, bucurie, bogatie, belsug. De aceea vindecarea trebuie inteleasa si directionata ca improspatare si invigorare si atunci cand ii dam sensul de refacere a ceva ce a fost, pasim pe caile ratacite ale prostiei si ignorantei
Aceasta postare continua precedenta.
Putem merge mai departe si constatam ca abaterea de la principiile ortoesentiale aduce boala si suferinta si incalcarea legilor ortoesentiale, moartea si disparitia, atat individual cat si colectiv. Mai mult sau mai putin evident, stim fiecare din propria experienta, ca nu prea avem cum sa fim sanatosi daca nu suntem fericiti si in nici un caz nu putem discuta de fericire la un om bolnav. Sanatatea si fericirea le putem defini ca stari umane ortoesentiale si in consecinta niste nevoi fundamentale pentru om pe parcursul vietii si evolutiei. Sanatatea este generata de manifestarea si intruparea principiilor si legilor ortoesentiale, iar fericirea de trairea si insufletirea acestora. Constatam ca avem la dispozitie doua busole sau puncte de referinta care ne arata calea in postura de creat si menirea in cea de creator. Fericirea este busola individuala pe care o putem identifica si defini doar in noi, ca reper al trairilor noastre. Sanatatea este busola colectiva pe care o putem simti si percepe atat la noi ca individ cat si la semenii nostri si la tot ce ne inconjoara, ca indicator al existentelor noastre. Datorita caracterului individual, particular al fericirii, este greu de presupus ca va reusi cineva vreodata sa elaboreze vreun tratat cu sfaturi practice general valabile, pe care urmandu-le sa avem parte de ea, cu atat mai mult ca nu prea ai cum sa fii fericit sau sa fericesti pe cineva daca nu esti unic. O trasatura definitorie a unicitatii este creerea si formarea concreta si palpabila a ceva nou, nemaiintalnit pana la data manifestarii ei. Poate ca atunci discutam de unicitate cand necunoscutul devine cunoscut, datorita atitudinii si comportamentului celui ce o defineste sau reprezinta. Astfel putem descrie fericirea ca fiind starea si activitatea, atitudinea si comportamentul fata de necunoscut care respecta si aplica principiile si legile ortoesentiale. Daca fericirea contureaza unicitatea in ansamblul universal si global, sanatatea confera unitatea cu acesta. Putem descrie sanatatea ca fiind starea si activitatea, atitudinea si comportamentul fata de cunoscut care respecta si aplica principiile si legile ortoesentiale.